רדיו יוּבל   רשימת דיוור תנאי שימוש (קולמוסנט ©) הרשמה עזרה מקלדת יוּבל

הנך מזוהה כ-   אנונימי , להרשמה / התחברות לחץ כאן

תאריך: 10/02/2008 18:54:46
מאת:
 BATEL 
נושא: קוד תנכי -חלק שני

6.יש להתחיל את החיפוש על ידי חיפוש מילות שאלה כגון : מי,מה,מתי, לאן, איכן,באיזה,כמה,למה וכו
לדוגמא : המ=מה, ימ=מי,המד=מהם,קאהכ=איכן,מדעו=מדוע וכו
7.יש לפעמים שהמשפט מודיע לנו מהו הנושא לדוגמא : שולואנאב
לואנ=נושא, שואה,אנוש
באנ=כאן
8. יש להשתמש אך ורק ברצף הקיים קדימה ואחורה, לא נוכל לקחת אותיות מהתחלת הפסוק לדוגמא ולצרפן לסוף
9 מראה מקום.
זהו החלק החשוב ביותר בקוד,לצורך הוכחת דבריו שולח אותנו הנביא לספרים אחרים עם ציון הפרק והפסוק כדי להדגים לנו או להוכיח לנו את טענתו. חלק זה חשוב מפני שהוא תקף בכל הספרים !
מספר הפרק תמיד יופיע בצד שמאל של הספר
הפסוק תמיד יופיע בצד ימים של שם הספר. אם אין פסוק ל בספר נהפוך אותו לפסוק ג (הולך וקטן)
לדוגמא : משלי פרק ב פסוק יא
" להצילך מדרך רע מאיש מדבר תהפכות "
 
" ל ה צ י ל כ מ ד ר כ ר ע מ א י ש מ ד ב ר ת ה פ כ ו ת . "
            י ל כ (לכי)
            י ל כ מ ד (מלכים)
          צ            רכר (מלכים ב פרק כ או כב פסוק צ דהיינו פסוק ט  )
 
וגם : "לכי במדבר ר-ל" ,  דהיינו ספר במדבר פרק ב או כ פסוק ל או  ג.
וגם : " לכי לדברים כ-צ או כב-צ ( דהיינו פרק כ פסוק ט או פרק כב פסוק ט )
 
10.הנביא כותב את דבריו בשיטת  "בתים" כמו חמשיר (גם נוסטרדמוס כתב כך) ומשתמש בחרוזים חוזרים למשל : ו-צ-ק-ד-י-ו-נ
נקבל : צודק, צדקו, צדיק,צדק
11. הנביא משתמש בשפה תנכית אבל לפעמים היה שימוש במילים מודרניות יותר. כאשר הנביא משתמש במילה לא מובנת כגון "נסכתי" הוא גם מסביר פססוק מדוע השתמש במילה ובאיזה שפה היא ולמה היא חייבת להישמר.
12. הקוד הנ"ל ניתן לשימוש רק בעיברית ובטכסט בעברית בלבד.
 
להלן דוגמא
מי באמת כתב את ספר משלי המיוחס לשלמה המלך ? 
 
משלי פרק א פסוק א
"משלי שלמה בן דוד מלך ישראל "
 
   " מ ש ל י ש ל מ ה ב נ ד ו ד מ ל כ י ש ר א ל "
 
נקבל :
משלי שלמה לשם השם
משלי שלמה להבנת השם
משלי שלמה להבנת דוד
שלמה מקבל המשל 
 
משלי שלמה תודה לאל
משלי שלמה כי שמר השם
שלמה בן דוד שמר שבת, שמר כלים
 
מלך מלכי מלכים משדר אל דוד
משדר גם אל שלמה בן דוד
מלך מלכי מלכים שמר ישראל ,שמר מלכי ישראל
מלכי ישראל שומרים שבת
 
דלגי השם שלמה מה הבנת ?
 
הערה : הנביא מבקש ממני להסיר את המילה שלמה מהפסוק
 
מ ש ל י ב נ ד ו ד מ ל כ י ש ר א ל
 
משלי בן דוד דוד מלך ישראל
מה שם בן דוד דוד מלך ישראל ?
שם בן דוד דוד -נדב
מה שם אב נדב ?
נדב בן שלמה שמאב דוד מלך ישראל
נדב בן שלמה בן דוד דוד מלך ישראל
נדב השלים משלי שלמה
 
(כעת נחזיר את המילה שלמה לרצף ) ונקבל :
 
גלי למה השלים נדב משלי שלמה, לא שלם משלי שלמה ?
משלי שלמה שלם כי שלמה מקבל שדר ממלך מלכי מלכים, מלאך שר משדר אל מלך ישראל.
אבל נדב המסדר סדר המסר.
למה נדב מסדר ?
שדר מלך מלכי מלכים מכיל כל כלים בלי קשר השלם, כל שידור מכיל גם מסר גם שמות.
מלך מלכי מלכים שידר משל גם בתמונה שלמה, שלמה קיבל תמונה מהר
נדב קיבל המסר משלמה, ישר מסדר המסר
גלי משלי ה-ג
גלי שמות ב-ד
גלי מלכים ג-ו 
 
לי יש שליש משלי שלמה
לי נמשל משלי שלמה כי מובן כל משל יש נמשל
לי דגש נמשל
מה שם שלי ?
 
מלך מלכי מלכים מאשר כי נדב מסדר משלי שלמה
נדב ישרת מלך מלכי מלכים
השם מאשר גם לי נמשלי שלמה
 
מה לי שלמה ? (במובן שלם)
מה בנה שלמה מלך ישראל ?
למה מקבל שלמה המשל ?
 
שלמה יש שליש משל
נדב יש שליש
לי יש שליש
 
לסיכום
הנביא אומר כי שלושה אנשים כתבו את משלי שלמה, שלמה קיבל את השדרים ממלאך אלוהים הן במילים והן בתמונה (הלוגרמות ?) , בן דודו של דוד מצד האב (ישי) ששמו נדב סידר את כל החומר והנביא שכותב את הדברים הכין את הנמשל.הוא שואל שתי שאלות חשובות : מה שמו ומהי "השלמה", מה בנה שלמה המלך ?
החלטתי שלא להביא את כל מראי המקומות המצויינים בפסוק מלבד בדיקה אחת בספר מלכים א פרק ג פסוק ו כנדרש מהפסוק
"ויאמר שלמה אתה עשית חסד עם עבדך דוד אבי חסד גדול כאשר הלך לפניך באמת ובצדקה ובישרת לבב עמך ותשמר לו את החסד הזה ותתן לו בן ישב על כיסאו כיום הזה "
 
  " ו י  א מ ר ש ל מ ה א ת ה ע ש י ת ח ס ד......"
 
נקבל :
שלמה עשה את ירושלים שלמה
שלמה שמר את ירושלים שלמה
שלמה נשלם משה נשלם השם
שלמה נאמן השם
שלמה נשלם שלבים למדרגה שלמה
 
הערה : לאלו שעדיין לא הבינו ...
                                              " ו י  א מ ר ש ל מ ה......."
                                                 ו י  י  מ ר ש ל (ירושלים)
                                                                ש ל מ ה (שלמה)
                                                        מ  ר  ש ( שמר, שמר שבת) 
 
לסיכום
מדהים כיצד מראי המקום בספר מלכים משלים  את דבריו של הנביא משלי העונה על השאלה על מה שמר שלמה, שלמה שמר על ירושלים שלמה !
דוגמאות נוספות יש למכביר אני רק מקווה שאספיק לפענח הכל כי העבודה עוד רבה.
במידה ותרצו כמה דוגמאות נוספות אשמח לתת לכם,כולל כאלה שמהם ניתן לחזות ארועים .
 
מקווה שנהניתם
צביה בן עמי     
Bookmark and Share

 מפת העץ:
שלום לכולם. אציג את עצמי (נניח...) ומקווה שזה בסדר.  /  rivkah yaron  [11/02/2008 07:11:35] 
הקוד התנכי  /  BATEL  [08/02/2008 07:50:06] 
 צביה ברוך בואך  /  רפי גטניו  [08/02/2008 11:36:44] 
 כמאמר הכתוב: מכל מלמדָי השכלתי  /  שמעון מנדס  [09/02/2008 00:44:36] 
 צופן תנכי  /  BATEL  [09/02/2008 13:18:56] 
 אתר הקולמוסנט הוא רבגוני  /  שמעון מנדס  [09/02/2008 23:59:18] 
 הצופן התנכי של ספר משלי - חלק ראשון  /  BATEL  [10/02/2008 18:05:39] 
 קוד תנכי -חלק שני  /  BATEL  [10/02/2008 18:54:46]  «- אתה כאן
 לשם שינוי נושא חדש  /  סוריא  [09/02/2008 10:06:24] 
 קוד תנכי  /  BATEL  [09/02/2008 13:22:23] 
 צביה, ברוכה הנמצאת  /  הנרי גלוקסמן  [10/02/2008 23:02:48] 
 קוד  /  BATEL  [11/02/2008 00:59:32] 
 הנרי  /  BATEL  [11/02/2008 01:00:58] 
 מדי פעם אני מבקר כאן כאנונימי...  /  נסים ישעיהו  [26/02/2008 21:23:23] 
 שלום צביה. ברוך בואך לקולמוסנט  /  naomi8  [10/02/2008 23:51:11] 
 קוד תנכי-נעמי  /  BATEL  [11/02/2008 01:06:47] 
 זו טעות אשכנזית מאד נפוצה  /  שמעון מנדס  [11/02/2008 08:30:52] 
   /  rivkah yaron  [11/02/2008 12:39:46] 
 שוב קצר בתקשורת  /  שמעון מנדס  [11/02/2008 22:54:42] 
 שמעון, רק עתה ראיתי את תגובתך. עמך הסליחה.  /  rivkah yaron  [17/02/2008 05:20:01] 
 צביה, יש לי שתי הצעות:  /  rivkah yaron  [11/02/2008 12:51:28] 
 2 עיצות לרבקה  /  BATEL  [11/02/2008 13:59:07] 
 יש לי (היו לי) שתי ה-צ-עות, צביה, לא ע-צות. :)  /  rivkah yaron  [11/02/2008 14:14:07] 
 נשאלת השאלה  /  שמעון מנדס  [11/02/2008 22:56:40] 
 אצלי -  /  rivkah yaron  [12/02/2008 06:13:21] 
 גם ספרות וגם סופרים  /  שמעון מנדס  [12/02/2008 15:10:32] 
 כי דבר אחד הוא אותיות ודבר שונה מאוד הוא גופן - פונט.  /  rivkah yaron  [13/02/2008 07:25:53] 
 באשר לעמוס עוז - הפרס שקיבל - לא ידעתי. פרס ישראל? כבר קיבל.  /  rivkah yaron  [13/02/2008 07:27:20]  
מסיפורי הדוד הנרי / סיפורי ארגנטינה - ביקור הגברת הצעירה  /  הנרי גלוקסמן  [02/02/2008 15:39:58] 
בניית אתריםבניית אתרים   /   הקמת פורוםהקמת פורום