תאריך 03/10/2006 00:27:19
מאת גאולה חמילבסקי
נושא יצר לב האדם

לשמעון,
אכן כתוב בתורה "יצר לב האדם רע מנעוריו" אולם עד היום הפילוסופים דנים בכך אם אכן יצרו של האדם רע, לדעתי האדם נולד זך וטהור, ולראיה כנגד הטיעון בתורה שהזכרת לעיל כתוב במקום אחר "אם תיטיב שאת ואם לא תיטיב לפתח חאטת רובץ" כלומר יש לאדם בחירה, ואם יש לו בחירה, זה נוגד את "יצר לב האדם רע מנעוריו"
באשר לסייג, אכן אולי אדם יכול להימנע ולא לקחת בכיסו כלי שהוא יכול לשלוף אותו ברגע של רתחה, אבל במציאות המטורפת שאנו חיים בה אדם בעל מזג חם יכול באקראי ברגע של זעם למצוא אבן או לנפץ בקבוק על "האויב" שעומד נגדו וזה יכול להיות אפילו חבר שהכעיס אותו.
ויתר על כן מה יש לך לומר על בעל שרוצח את אשתו, במקרה זה הסייג שאתה מדבר עליו לא תופס לדעתי.
לגבי העונש שאתה מציע, פסיכולוגים טוענים שעונש כבד כלל לא מרתיע את הפושעים לצבע את זממם.
   
מפת העץ
המשורר של יפו: על מנחם תלמי אלי אשד  
אי שפיות זמנית ? שמעון מנדס  
 אי שפיות זמנית של הרוצח או של בית המשפט? אבנר אברהם  
 על פלפולים אלה , בוכה הנביא שמעון מנדס  
 ובתלמוד: "אדם מועד לעולם בין ער בין ישן" מוטקה צביאלי  
 מאמר יפה וחשוב מר מנדס! הליברליזם הביא עמו גם את - רפי אשכנזי  
 קולת העונש גאולה חמילבסקי  
 גאולה, יש לנו את חכמת ה"סייג" והיצר הרע שמעון מנדס  
 יצר לב האדם גאולה חמילבסקי  
 הבחירה בין טוב ורע שמעון מנדס  
 לשמעון, אין זה כישלון גאולה חמילבסקי  
משקפת שדה - טור שבועי יורם המזרחי  
הקמת פורום דפי נחיתה   /   הקמת פורום הקמת פורום