קריאה בכף יד- על פי גישתי אינה כלי ניבוי עתידות אלא כלי אבחון אישיות למימוש פוטנציאל והתפתחות אישית. ניתן לצפות אירועים משמעותיים שעתידים להתרחש אך בעירבון מוגבל.
ובהזדמנות זו אני מביאה שוב את דעתי לגבי חיזוי עתיד ובצורך שלכם לקחת אחריות על חייכם...
ובכן-
אדם נהיה מה שהוא חושב ומרגיש. מאחר ודבר אינו קורה ללא סיבה, אירועים לא "קורים" לנו אלא "מוזמנים " על ידנו, במודע או שלא במודע, על מנת ללמד אותנו שיעור בהתפתחות הכוללת שלנו. הקווים, שהם השתקפות המוח, מתארים את מארג האמונות וההשקפות הללו ובמצב נתון הם יוצרים מסלולי מתאר אפשריים המושתתים על תבניות החשיבה והאמונה הקיימות. אומנות החיזוי לעתיד בנויה על בסיס ההנחה שלא יחול שינו בדרך החשיבה של האדם כך שסביר שיזמין איכות או סוג אירועים הבנויים על התשתית הקיימת. אלא שכאן חשוב לציין נקודה מהותית: א. הקווים קשורים למערכת דינמית שניתנת לתיקון, שיפור, התחדשות, ואף היעלמות, ב. הקווים מטביעים רישומים סובייקטיביים של האירועים שהותירו רושם עמוק באישיות. ג . הקווים משקפים מצב נתון עם הסתברות לעתיד על בסיס אירועים בעבר ובהנחה שאלו אכן יתרחשו במידה והאדם לא יפעל לשנות את הנתונים הללו. אולם במידה ואדם עובר תהליך של מודעות אישית שבעקבותיה הוא עובר שינוי והתפתחות שמופנמים באישיות- חלק מהקווים ישתנה בהתאם. כאן טמונה הסכנה בשימוש בקריאה כחיזוי דטרמיניסטי. זו הנבואה המגשימה את עצמה המסוכנת כל כך- מאחר ותהפוך בתהליך חשיבה כפייתי למציאות ותמנע מהאדם את הזכות הבסיסית לבחור ולפעול במודע תוך אחריות ליצירת גורלו.
אז עצה אחרונה- יקרים- קחו בבקשה אחריות על חייכם!
ימים של הרהורים מאירים לקראת השנה החדשה!
תמר זוהר שיר